Σε video club μετατρέπονται οι εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών

News->Ελλάδα->Σε video club μετατρέπονται οι εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών [ Find ]  
Στείλε το άρθρο με Email Σε video club μετατρέπονται οι εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών

Σε video club μετατρέπονται οι εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών

[connx.jpg]

Του Φώτη Φωτεινού

«Πάμε σινεμά;». «Άσε, καλύτερα θα κάτσω σπίτι. Θα παραγγείλω μια ταινία από τη συνδρομητική τηλεόραση».

Ο παραπάνω διάλογος φανταστικός για τους περισσότερους από εμάς, όμως ευρέως διαδεδομένος σε χώρες, όπως οι ΗΠΑ και η Γαλλία, όπου η συνδρομητική τηλεόραση αποτελεί εδώ και χρόνια πραγματικό γεγονός.

Στην Ελλάδα, συνδρομητική τηλεόραση παρέχουν η On και η Vivodi (μέσω διαδικτύου – υπηρεσία IPTV) και η Forthnet μέσω της NOVA (δορυφορικά).

Νέο «παίκτη» αποτελεί ο OTE, ο οποίος δια μέσου του conn - x TV, μπαίνει δυναμικά στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, η οποία έχει διεισδύσει στο 7% των ελληνικών νοικοκυριών.

Αν και ο οργανισμός θα παράσχει, σε πρώτη φάση, συνδρομητική τηλεόραση δια μέσου ευρυζωνικού δικτύου (IPTV), η κίνησή αυτή θεωρείται ευθέως ανταγωνιστική προς τη Forthnet και λιγότερο προς τους εναλλακτικούς παρόχους (On, Vivodi), καθώς οι τελευταίοι διαθέτουν ισχνή πελατειακή βάση (στην Ελλάδα υπηρεσίες IPTV διαθέτει το 1% των νοικοκυριών).

Η αγορά IPTV εμπεριέχει σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο, καθώς απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, τόσο σε υποδομές, όσο και σε τηλεοπτικό περιεχόμενο. 

Στην Ελλάδα, οι εκτιμήσεις για τη συνδρομητική τηλεόραση (μέσω ενσύρματου και ασύρματου διαδικτύου, αλλά και δορυφόρου) αναφέρονται σε διείσδυση ως το 30% του πληθυσμού, την προσεχή πενταετία. 

Το τηλεοπτικό περιεχόμενο κάνει τη διαφορά 

Το conn-x TV του ΟΤΕ διατίθεται αρχικά σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο Κρήτης, ενώ, σταδιακά μέσα στο 2009, θα διατεθεί σε όλες τις πρωτεύουσες νομών.

Βέβαια, η σύνδεση που απαιτείται για να έχει κάποιος conn-x TV είναι 8 ή 24 Mbps, πράγμα το οποίο υποχρεώνει τον ΟΤΕ να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στο δίκτυο ADSL, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι απαιτεί ενεργοποιημένη τηλεφωνική σύνδεση (πάγιο ΟΤΕ), αλλά και σύνδεση conn-x, μεγιστοποιώντας το μηνιαίο κόστος.  

Στο πρόγραμμα του conn-x TV περιλαμβάνονται ήδη περισσότερα από 30 τηλεοπτικά κανάλια, με στόχο τα 50 μέχρι τα τέλη του 2009.

Πάντως, αρκετοί χαρακτηρίζουν «φτωχό» το πρόγραμμα του ΟΤΕ, το οποίο δεν διαθέτει, αυτή τη στιγμή, κάποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα ή αθλητικό γεγονός ως «κράχτη». 

Αντίθετα, η NOVA, πέρα από το γεγονός ότι παρέχει καλύτερο τηλεοπτικό περιεχόμενο από τον ΟΤΕ, όπως τους ποδοσφαιρικούς αγώνες της Super League, έχει τη δυνατότητα να το προσφέρει - ανά πάσα στιγμή - σε όλη την Ελλάδα, εξαιτίας της δορυφορικής λήψης. 

Στο σημείο αυτό, με ενδιαφέρον αναμένεται η κατάληξη των δικαιωμάτων του Champions League για τη προσεχή τριετία, έπειτα από την αδυναμία της On να καταβάλει 21 εκατ. ευρώ στην UEFA. 

Το εγχείρημα του ΟΤΕ μονάχα εύκολο δεν είναι, δεδομένου ότι τα ελεύθερα κανάλια στην Ελλάδα παρέχουν πλούσιο περιεχόμενο, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης, σε συνδυασμό με τις υψηλές επενδύσεις που απαιτούνται και το παράνομο down load των ξένων ταινιών.  

Σύμφωνα με στελέχη του ΟΤΕ, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του conn – x TV, σε σχέση με τη NOVA, έγκειται στο γεγονός ότι το τηλεοπτικό περιεχόμενο (ταινίες και σειρές τελευταίας παραγωγής) μπορεί να προσφερθεί 3 μήνες νωρίτερα από τη NOVA.   

Στην αγορά του IPTV θα εισέλθει και η HOL, πιθανότατα με «όχημα» τον Ολυμπιακό.

Πάντως και τα ελεύθερα κανάλια παίρνουν «θέση μάχης», καθώς η αναλογική τηλεόραση μετατρέπεται σε ψηφιακή ως το 2012.   

Περισσότεροι από 12 εκατ. χρήστες IPTV στην Ευρώπη 

Εκτιμάται ότι στην Ευρώπη, στο τέλος του 2008, υπήρχαν περίπου 12 εκατ. συνδρομητές, εκ των οποίων το σημαντικότερο ποσοστό βρίσκεται στη Γαλλία.

Στην Ισπανία, η Telefonica έχει περίπου 600 χιλ συνδρομητές, ενώ η Deutsche Telekom έχει περίπου 400 χιλ. συνδρομητές, αλλά από το καλοκαίρι έχει αρχίσει να αυξάνει τη βάση με πολύ γρήγορους ρυθμούς και αναμένεται σύντομα να φθάσει το 1 εκατ.

Σε γενικές γραμμές, οι εθνικοί τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, στις χώρες που έχουν υψηλή διείσδυση Pay TV, καταφέρνουν το 2ο ή 3ο χρόνο, από την εμπορική διάθεση του IPTV, να το πουλήσουν στο 10-15% της Broadband βάσης τους.

Σημαντικά υψηλότερη διείσδυση του IPTV, στην Broadband βάση της, έχει η Fastweb στην Ιταλία, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα υψηλής ανάπτυξης IPTV αποτελεί η Portugal Telecom που πουλάει την υπηρεσία σε περισσότερους από 20 χιλ. συνδρομητές το μήνα, από το λανσάρισμα το 2008.

Capital.gr

 




by Γ Μοσχίδης, 04 Mar 2009, Comments(0)


Comments
Διακαίωμα σχολιασμού των ειδήσεων έχουν μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 
 

MKPortal C1.2.2 ©2003-2008 mkportal.it
Page generated in 0.06348 seconds with 15 queries
MKCorporate 1 template by visiblesoul
free counters