Το «χαζοκούτι» αντεπιτίθεται

News->Ελλάδα->Το «χαζοκούτι» αντεπιτίθεται [ Find ]  
Στείλε το άρθρο με Email Το «χαζοκούτι» αντεπιτίθεται

Έρευνα Foretel, Aegis Media Hellas

Το «χαζοκούτι» αντεπιτίθεται

Η (αδιαμφισβήτητη) προτίμηση της οποίας, σύμφωνα με το 33ο κύμα της έρευνας Foretel, χαίρει η τηλεόραση, ίσως αποδεικνύει ότι ο μιθριδατισμός αποτελεί αγαπημένη συνήθεια των ελλήνων τηλεθεατών. Τι άλλαξε μέσα σε 12 μήνες και πλέον η τηλεόραση συγκεντρώνει υψηλότερα ποσοστά σε όλες τις κατηγορίες από κάθε άλλο μέσο; Άβυσσος η ψυχή των Ελλήνων. Το σίγουρο, ωστόσο, είναι -όσο και αν αυτό ξαφνιάζει όλους όσοι ταυτίζουν την tv με το κουτσομπολιό, την αμετροέπεια, την επανάληψη και το λαϊκισμό- ότι η τηλεόραση θεωρείται ως το πλέον σοβαρό, αντικειμενικό και ενημερωμένο μέσο.

Ως η επιλογή με την πιο πλούσια θεματολογία, το μέσο που σέβεται το κοινό του και στο μέλλον θα αναπτυχθεί περισσότερο από το ραδιόφωνο, τα έντυπα και το internet. Ελλάς Ελλήνων Τηλεθεατών, λοιπόν, αφού, όπως προκύπτει από το τελευταίο κύμα της Foretel το οποίο διενεργήθηκε το Νοέμβριο, η πλειονότητα του δείγματος αξιολογεί την τηλεόραση ως το καταλληλότερο μέσο τόσο για την ενημέρωση (το 73%) όσο και την ψυχαγωγία του (το 71%).

Με δεδομένο το αμφιλεγόμενο επίπεδο της ελληνικής τηλεόρασης, αυτά τα συμπεράσματα κάθε άλλο παρά περιποιούν τιμή στα υπόλοιπα μέσα. Πάντως, ένα στοιχείο που χρήζει επισήμανσης είναι ότι, παρά τον προβληματισμό που επικρατεί για το μέλλον των έντυπων μέσων, οι εφημερίδες και τα περιοδικά παρουσίασαν μεγάλη αύξηση στην ενότητα «Αξιολόγηση μέσων».

Πρωτιά για τις ειδήσεις
Μπορεί η τηλεόραση να εξελίχθηκε στον απόλυτο κυρίαρχο αυτού του κύματος, όμως παραδόξως μειώθηκε αισθητά το ποσοστό των τηλεθεατών που παρακολουθούν φανατικά κάποια συγκεκριμένη τυπολογία. Πέρυσι, ως οι πλέον δημοφιλείς τυπολογίες είχαν ανακηρυχθεί οι σατιρικές εκπομπές και τα ντοκιμαντέρ με 38% εκάστη. Αντιθέτως, ένα χρόνο αργότερα, η πλέον ενδιαφέρουσα τυπολογία ήταν αυτή των ειδήσεων με μόλις 22%, επίδοση που στο 31ο κύμα θα την κατέτασσε στη δέκατη θέση της λίστας. Τι σημαίνει αυτή η πτώση; Πιθανότατα ότι τους τελευταίους μήνες έλειψαν οι εκπομπές που καθηλώνουν τους τηλεθεατές στον καναπέ τους...

Πίσω από τα δελτία ειδήσεων τα οποία, ως σταθερή αξία και ένεκα των πολιτικών σκανδάλων και της χρηματοπιστωτικής κρίσης, πλασαρίστηκαν στην κορυφή, έπονται οι αγώνες ποδοσφαίρου με 20%. Εξίσου δημοφιλή αποδεικνύονται και πάλι τα ντοκιμαντέρ - ίσως γιατί, ως γνωστόν, κάθε έρευνα καταγράφει το τι λένε ότι παρακολουθούν οι ερωτώμενοι και συχνά αυτοί δεν λένε όλη την αλήθεια. Ακολουθούν με 18% οι αθλητικές εκπομπές και οι αγώνες μπάσκετ, ενώ αξιοσημείωτη είναι η άνοδος, μεταξύ άλλων, των μεταδόσεων Formula 1 (17%) και των ελληνικών κωμικών σειρών (15%).

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους κοινά και τις προτιμήσεις τους, οι άνδρες αρέσκονται, όπως φαίνεται και στον πίνακα, στην άθληση με το τηλεκοντρόλ ανά χείρας. Αντιθέτως, οι γυναίκες προτιμούν τις ειδήσεις και τα ντοκιμαντέρ, ενώ επιπλέον δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ελληνικές κωμικές σειρές και τις σατιρικές εκπομπές - αν και οι μετρημένες τηλεοπτικές εμφανίσεις του Λαζόπουλου έχουν αποδυναμώσει αυτήν την τυπολογία.

Όσο για τις αγαπημένες τυπολογίες κάθε ηλικίας, οι τηλεθεατές ετών 18-24 δηλώνουν «αλλεργικοί» στις ειδήσεις (16ες με 13%) και ένθερμοι οπαδοί των αθλητικών μεταδόσεων. Τουναντίον, το κοινό ηλικίας 25-34, παρότι και αυτό συχνάζει στην τηλεοπτική κερκίδα, αποδεικνύεται περισσότερο κυνικό (οι ειδήσεις 24%) και «ψαγμένο» (22% για τα ντοκιμαντέρ), ενώ παρόμοια  γούστα έχουν και οι λίγο μεγαλύτεροί τους (ηλικίες 35-44).

1. Η κυριαρχία της τηλεόρασης

Χαρακτηριστικά TV Μέσο με 2ο υψηλότερο ποσοστό
Σοβαρή 35% Εφημερίδες 27%
Αντικειμενική 33% Εφημερίδες 26%
Ενημερωμένη 40% Internet 27%
Με πλούσια θεματολογία 41% Εφημερίδες 24%
Ευχάριστη παρουσίαση 55% Internet 16%
Σέβεται το κοινό της 34% Ραδιόφωνο 25%
Καλύπτει την ανάγκη για ενημέρωση 43% Ιnternet 23%
Καλύπτει την ανάγκη για ψυχαγωγία 50% Ραδιόφωνο 18%
Στο μέλλον θα αναπτυχθεί 38% Internet 34%
Είναι για μένα 42% Ιnternet 25%

 

2. Βαθμός υψηλού ενδιαφέροντος τυπολογιών

Άνδρες Γυναίκες
Αγώνες ποδοσφαίρου 40% Ειδήσεις 21%
Αθλητικές εκπομπές 36% Ντοκιμαντέρ 21%
Αγώνες μπάσκετ 36% Ελληνικές κωμικές σειρές 17%
Μεταδόσεις Formula 1 33% Σατιρικές εκπομπές 17%
Ειδήσεις 24% Ελληνικές κωμικές ασπρόμαυρες ταινίες 14%

 

Marketing Week (T. 1232)



by Γ Μοσχίδης, 04 Mar 2009, Comments(0)


Comments
Διακαίωμα σχολιασμού των ειδήσεων έχουν μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 
 

MKPortal C1.2.2 ©2003-2008 mkportal.it
Page generated in 0.03925 seconds with 15 queries
MKCorporate 1 template by visiblesoul
free counters