Με διπλό στόχο ο ΟΤΕ στη συνδρομητική τηλεόραση

News->IPTV->Με διπλό στόχο ο ΟΤΕ στη συνδρομητική τηλεόραση [ Find ]  
Στείλε το άρθρο με Email Με διπλό στόχο ο ΟΤΕ στη συνδρομητική τηλεόραση

Γενικός διευθυντής οικιακών πελατών ΟΤΕ

Πάνος Σαραντόπουλος: «Με διπλό στόχο ο ΟΤΕ στη συνδρομητική τηλεόραση»

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2009 07:00

Η είσοδος του ΟΤΕ στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, μέσω του Διαδικτύου, εξυπηρετεί δύο στόχους. Οπως επισημαίνει σε δηλώσεις του στη «Ν» ο κ. Πάνος Σαραντόπουλος, γενικός διευθυντής οικιακών πελατών, «ο πρώτος σχετίζεται με αυτό που λέμε πιστότητα των πελατών μας, ενισχύοντας τις υπηρεσίες που τους προσφέρουμε με μια επιπλέον αξία. Ο δεύτερος είναι ότι θεωρούμε ότι μπαίνουμε σε ένα χώρο, αυτόν της συνδρομητικής τηλεόρασης, όπου υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, καθώς η διείσδυση βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα».

Ο κ. Πάνος Σαραντόπουλος, γενικός διευθυντής οικιακών πελατών του ΟΤΕ.

Πετυχημένα παραδείγματα τηλεπικοινωνιακών οργανισμών, που μπήκαν στις υπηρεσίες τηλεόρασης, είναι αυτό της France Telecom της Portugal Telecom, της Fastweb και της Belgacom. Σύμφωνα με τις προβλέψεις διεθνών οίκων, οι συνδρομητές IPTV (τηλεόραση μέσω του πρωτοκόλλου του internet) στην Ευρώπη αναμένεται να φθάσουν στα 15 εκατ. το 2009 και να ξεπεράσουν τα 20 εκατ. το 2011 (πηγή Screen Digest).

Με βάση τα σχετικά στοιχεία επίσης συνήθως οι κύριοι πάροχοι τηλεφωνίας (incumbents) στην Ευρώπη που έχουν λανσάρει IPTV εμφανίζουν τον 2ο ή 3ο χρόνο παροχής της υπηρεσίας διείσδυση της τάξεως του 10-15% στην ευρυζωνική τους βάση.

Η Γαλλία θεωρείται ότι έχει το πιο επιτυχημένο μοντέλο IPTV με 1,5 εκατ. συνδρομητές, 18% διείσδυση στην ευρυζωνική της βάση. Ενα άλλο παράδειγμα είναι αυτό της Portugal Telecom, με 300 χιλ. συνδρομητές, 40% διείσδυση στην ευρυζωνική της βάση. Η Portugal Telecom αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, διότι αναπτύσσεται πολύ γρήγορα σε περιβάλλον όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και υψηλή διείσδυση καλωδιακής τηλεόρασης. Το μοντέλο που έχει εφαρμόσει στηρίζεται σε μικρό ποσοστό και σε δορυφορική κάλυψη για τις απομακρυσμένες περιοχές, είναι δηλαδή υβριδικό.

Αν και δεν το έχει ανακοινώσει ακόμα επισήμως, το ίδιο περίπου θα πράξει και ο ΟΤΕ στη συνέχεια, αξιοποιώντας τη δορυφορική πλατφόρμα της θυγατρικής του Hellas Sat για να δώσει περιεχόμενο τηλεόρασης και μέσω δορυφόρου.

Το λανσάρισμα από τον ΟΤΕ της υπηρεσίας IPTV συνόδεψε και μια μεγάλη συζήτηση ανάμεσα στα στελέχη της αγοράς για το κατά πόσον είναι ανταγωνιστική η υπηρεσία, ενώ υπήρξε και η άποψη ότι θα μπορούσε να διατίθεται δωρεάν μέσα στο πακέτο που περιλαμβάνει τη σταθερή τηλεφωνία και τη σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Η άποψη ωστόσο της διοίκησής του, όπως τη μεταφέρει ο αρμόδιος γενικός διευθυντής, είναι άλλη: «Ναι άκουσα και εγώ την άποψη να δίναμε την υπηρεσία δωρεάν. Αρχικά να σας πω ότι, αν συνδυάσουμε το περιεχόμενο και την τεχνολογία που προσφέρουμε, η τιμή δεν είναι απαγορευτική και θεωρώ ότι είμαστε και ανταγωνιστικοί. Το δεύτερο που θα έλεγα είναι ότι είναι λάθος από μόνος σου να υποβαθμίζεις μια τέτοια υπηρεσία -ένα τέτοιο προϊόν».

Σύμφωνα επίσης με τον κ. Σαραντόπουλο, «αποτέλεσε συνειδητή επιλογή μας να λανσάρουμε ήπια τη νέα μας υπηρεσία. Η προσφερόμενη υπηρεσία συνδυάζει το περιεχόμενο με τις δυνατότητες που προσφέρει η συγκεκριμένη τεχνολογία π.χ. VOD, Timeshift, TV, PVR κ.λπ. Οι συμφωνίες, όσον αφορά στο περιεχόμενο που διαρκώς θα εμπλουτίζεται, κτίζονται σταδιακά, αφού οι περισσότερες από αυτές έχουν 3ετή διάρκεια. Σήμερα, εν δυνάμει πελάτες μας είναι το 40% του πληθυσμού. Μέχρι το τέλος του έτους, το ποσοστό αυτό θα είναι 60%». Οσο για τις συνέργειες εντός του ομίλου, ο ίδιος προσθέτει: «Κοιτάμε τις συνέργειες που μπορεί να υπάρξουν τόσο με τη RomTelecom, η οποία έχει τη δορυφορική συνδρομητική τηλεόραση με την εμπορική ονομασία Dolce, όσο και με την Deutsche Telekom η οποία έχει τη δική της IPTV».

Επίσης, σημειώνεται ότι η διοίκηση του ΟΤΕ αποφεύγει να αναφερθεί στο πώς βλέπει τον ανταγωνισμό στην υπηρεσία αυτή, όπως αποφεύγει προς το παρόν να δημοσιοποιήσει τις προβλέψεις της για το τι προσδοκά όσον αφορά τη διείσδυση που θα πετύχει στην ευρυζωνική συνδρομητική της βάση.

Η εκτίμηση, πάντως, που κυριαρχεί, είναι ότι ο βασικός ανταγωνιστής του ΟΤΕ, στην προκείμενη περίπτωση, είναι η συνδρομητική τηλεόραση με την εμπορική ονομασία Nova, η οποία πλέον δίδεται από εταιρεία θυγατρική της Forthnet, που είναι τηλεπικοινωνιακή εταιρεία.

Βεβαίως, ακριβώς την ίδια υπηρεσία δίδουν οι On Telecoms και Vivodi ωστόσο θεωρείται ότι ακόμα οι δυνατότητές τους να εξαπλωθούν γεωγραφικά είναι περιορισμένες. Σχέδια για να παρέχουν IPTV έχουν και οι δύο εταιρείες κινητής, Vodafone και Wind, οι οποίες έχουν εισέλθει και στη σταθερή τηλεφωνία, όπως και η hellas online.

ΤΕΤΗ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ




by Γ Μοσχίδης, 23 Feb 2009, Comments(0)


Comments
Διακαίωμα σχολιασμού των ειδήσεων έχουν μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 
 

MKPortal C1.2.2 ©2003-2008 mkportal.it
Page generated in 0.09746 seconds with 15 queries
MKCorporate 1 template by visiblesoul
free counters