NASA & ESA

News->Διάστημα-> NASA & ESA
[ Find ]
Στείλε το άρθρο με Email NASA & ESA
Οδύσσεια του διαστήματος 2020μ.Χ.

Οι διαστημικές οργανώσεις NASA και ESA αποφάσισαν από κοινού να επιχειρήσουν την επόμενη ρομποτική αποστολή αξίας δισεκατομμυρίων δολλαρίων ,προκειμένου να εξερευνήσουν τα τέσσερα μεγάλα φεγγάρια του Δία .Μια άλλη μεταγενέστερη,αλλά "υψηλής προτεραιότητας", αποστολή είναι η διερεύνηση των μεγαλύτερων φεγγαριών,Τιτάνα και Εγκέλαδου.Οι εκπροσωποι της αμερικανικής και ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας αποφάνθηκαν ,μετά από διεξοδική μελέτη των μελλοντικών σχεδίων,σε συνάντησή τους στη Ν.Υόρκη, οτι η διαστημική αποστολή στα συστήματα του Δία είναι τεχνολογικά εφικτή.

Ωστόσο,είναι μακρύς ο δρόμος μέχρι την επίτευξη των στόχων.Έτσι  θα πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί η  χρηματοδότηση-που εκτιμάται γύρω στα 2,5 με 3 δισεκατομμύρια δολλάρια ,αντίστοιχα 1,9 με  2,4 δισ.Ευρώ-  του παραπάνω διαστημικού εγχειρήματος.Η ίδια η NASA ανακόινωσε οτι για τις δύο διαστημικές οργανώσεις απαιτούνται πολλά βήματα ακόμη και λεπτομερείς μελέτες,μέχρι δρομολογηθέι επισήμως η παραπάνω  τολμηρή αποστολή.

Στο επίκεντρο της αποστολής της NASA και ESA βρίσκονται τα  δύο φεγγάρια Ευρώπη και Γανυμήδης.Το σχέδιο έναρξης του διπλού αυτού διαστημικού ταξιδιού προβλέπεται για το 2020.Μετά  την άφιξη των "ερευνητών"  στο Δία ,σε έξι χρόνια,αναλαμβάνουν εποπτεία στα φεγγάρια Ευρώπη ,Γανυμήδης,Καλλιστώ και Ιώ.Δυόμισι χρόνια αργότερα θα τεθούν σε τροχιά η μεν αποστολή της NASA γύρω από την Ευρώπη,η δε δίδυμή της ευρωπαϊκή γύρω από τον Γανυμήδη.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ν' αποκτήσουν νέες γνώσεις για την προέλευση του ηλιακού μας συστήματος και να πληροφορηθούν, εαν υπάρχει "ζωή" στο σύμπαν πέρα από τη Γη,μιας και οι αστρονόμοι υποψιάζονται οτι ο Γανυμήδης και η Ευρώπη έχουν  υπόγειους ωκεανούς και πιθανόν να φιλοξενούν μικροοργανισμούς.Επίσης ο Γανυμήδης,το μεγαλύτερο φεγγάρι του ηλιακού μας συστήματος ,εντυπωσιάζει και κεντρίζει τους επιστήμονες ,,εξαιτίας του δικού του μαγνητικού πεδίου που δημιουργείται στο εσωτερικό του. Πηγή:satundkabel.magnus.de

madata.gr

Η NASA και η ESA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος) αποφάσισαν να προωθήσουν από κοινού το σχεδιασμό δύο σημαντικών, σύνθετων αποστολών στα συστήματα του Δία και του Κρόνου.

H αποστολή στον Δία θα εξετάσει μεταξύ άλλων το δορυφόρο Ευρώπη, που ίσως φιλοξενεί μικροβιακή ζωή μέσα σε έναν υπόγειο ωκεανό, ενώ η αποστολή στον Κρόνο θα μελετήσει τα αινιγματικά συντριβάνια του Εγκέλαδου και τις λίμνες υδρογονανθράκων στον Τιτάνα.

Οι δύο υπηρεσίες αρχικά σχεδίασαν ξεχωριστές αποστολές, αποφάσισαν όμως να συνεργαστούν προς όφελος και των δύο πλευρών, εξηγούν ανακοινώσεις τους την Τετάρτη.

Η πρώτη από τις δύο κοινές αποστολές, με την προσωρινή ονομασία EJSMT (Europa Jupiter System Mission) θα μπορούσε να αναχωρήσει το 2020 για να φτάσει στο σύστημα του Δία περίπου τρία χρόνια αργότερα.

Το σκάφος Jupiter Europa της NASA και το Jupiter Ganymede της ESA θα εκτοξευτούν από διαφορετικές τοποθεσίες αλλά θα φτάσουν μαζί στον προορισμό τους και θα τεθούν σε τροχιά γύρω από τους δορυφόρους του συστήματος.

Τα τέσσερα μεγάλα φεγγάρια του Δία υπόσχονται συναρπαστικές ανακαλύψεις:

Η Ευρώπη είναι καλυμμένη από πάλευκο πάγο, ωστόσο οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι στο εσωτερικό της κρύβεται ένας αθέατος ωκεανός από υγρό νερό. Θα μπορούσε να φιλοξενεί ζωή;
Ο Γανυμήδης είναι ο μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος στο Ηλιακό Σύστημα και ο μόνος που διαθέτει μαγνητικό πεδίο, άγνωστο πώς. Και αυτός ίσως κρύβει έναν υπόγειο όγκο νερου. Η επιφάνεια τις Καλλιστούς είναι αρχαία και γεμάτη κρατήρες, και θα μπορούσε να αποτελέσει ένα «παράθυρο» στις διαδικασίες που γέννησαν το Ηλιακό Σύστημα. Η Ιώ, είναι γεμάτη γιγάντια ηφαίστεια και θεωρείται το ενεργό σώμα του Ηλιακού Συστήματος από γεωλογική άποψη.

Η αποστολή στον Τιτάνα, με την προσωρινή ονομασία TSSM (Titan Saturn System Mission) πιθανότατα θα αναχωρήσει μετά την αποστολή στο Δία. Περιλαμβάνει μια συσκευή της NASA που θα τεθεί σε τροχιά γύρω από επιλεγμένους στόχους καθώς και ένα αερόστατο προσεδάφισης που θα αναπτύξει η ESA.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο σύστημα του Κρόνου συγκεντρώνουν ο Τιτάνας, ο οποίος κάτω από την πυκνή ατμόσφαιρα μεθανίου κρύβει μεγάλους όγκους υγρών υδρογονανθράκων, αλλά και ο μικρός, παγωμένος Εγκέλαδος, στον οποίο ανακαλύφθηκαν πρόσφατα οι μεγαλύτεροι πίδακες νερού στο Ηλιακό Σύστημα.

Η αποστολή TSSM είναι εξαιρετικά σύνθετη από τεχνική πλευρά και δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη, διευκρινίζουν οι ανακοινώσεις. «Αν και η αποστολή στο σύστημα του Δία έχει επιλεγεί να ξεκινήσει νωρίτερα, η αποστολή στο σύστημα του Κρόνου παραμένει υψηλή προτεραιότητα για την επιστημονική κοινότητα» αναφέρει η NASA.

ΤΑ ΝΕΑ