WebTV και IPTV στόχοι των επιχειρήσεων media

News->Ειδήσεις Γενικά->WebTV και IPTV στόχοι των επιχειρήσεων media [ Find ]  
Στείλε το άρθρο με Email WebTV και IPTV στόχοι των επιχειρήσεων media

Διαδικτυακές επενδύσεις από κανάλια και τηλεπικοινωνίες

WebTV και IPTV στόχοι των επιχειρήσεων media

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2009 07:00

Στην WebTV έχουν στρέψει κατά κύριο λόγο τις διαδικτυακές τους επενδύσεις οι τηλεοπτικοί σταθμοί της ελληνικής αγοράς, ενώ, αντίθετα, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών επιλέγουν την IPTV, σε μια προσπάθεια να πάρουν μερίδιο από την παραδοσιακή τηλεοπτική εκπομπή, που λίαν συντόμως θα γίνει και αυτή ψηφιακή.

Μελλοντικό σημείο συνάντησης των δύο -πλέον- μονομάχων τoυ τηλεοπτικού πεδίου, το Mobile TV και το video on demand.

Στην Ελλάδα

Στο WebTV (το οποίο παρέχει τηλεοπτικό σήμα χαμηλής ανάλυσης μέσω Διαδικτύου), έχουν στρέψει τις δραστηριότητές τους οι τηλεοπτικοί σταθμοί στη χώρα μας, αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Πρόκειται για δραστηριότητα, η οποία, σύμφωνα με τους διαφημιστές, παρουσιάζει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς, λόγω του μικρού όγκου δεδομένων που τη χαρακτηρίζει, μπορεί να μεταδοθεί με ευκολία, μέσω των δικτύων της κινητής τηλεφωνίας και να αποτελέσει τη βάση για δραστηριότητες mobile TV, τις οποίες υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί άμεσα, φιλοδοξώντας να καταστεί δυνατή η παροχή τους στις χώρες της Ε.Ε. μέσα στο 2009.

Ηδη στον τομέα της WebTV, στη χώρα μας, δραστηριοποιούνται τόσο το Mega, όσο και ο Antenna παρέχοντας στους χρήστες του Διαδικτύου τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μέρος του περιεχόμενου τους μέσω Ιντερνετ, ενώ στο προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται παράσχουν ανάλογες υπηρεσίες και οι λοιποί τηλεοπτικοί σταθμοί.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι στο χώρο του WebTV δραστηριοποιούνται και άλλες επιχειρήσεις του ευρύτερου χώρου των ΜΜΕ, τόσο διαδικτυακές όσο και παραδοσιακές.

Το IPTV

Στο IPTV (παροχή τηλεοπτικού σήματος υψηλής ποιότητας, μέσω Διαδικτύου) έχουν στραφεί οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών διεθνώς αλλά και στη χώρα μας, καθώς η δραστηριότητα αυτή αποτελεί το όχημα για την απόβασή τους στην τηλεοπτική αγορά.

Η ON Telecoms, η Vivodi εμπορικά, αλλά και η δορυφορική πλατφόρμα της Nova πιλοτικά, παρέχουν τέτοιου είδους υπηρεσίες στην ελληνική αγορά, ενώ σύντομα στο παιχνίδι του ανταγωνισμού θα εισέλθει ο ΟΤΕ, καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

Εχοντας στην κατοχή τους τα δίκτυα σταθερής τηλεφωνίας και Ιντερνετ και σε κάποιες περιπτώσεις και της κινητής, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, αναμένεται μεσοπρόθεσμα να συνεργαστούν με τις επιχειρήσεις παραγωγής αλλά και παροχής υπηρεσιών τηλεοπτικού περιεχομένου, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό για την τηλεοπτική διαφημιστική πίτα, σε πρωτόγνωρα για την ελληνική αγορά επίπεδα.

Ραγδαία ανάπτυξη στην Ευρώπη

Σύμφωνα με στοιχεία του InfoCom Competence Center, η ανάπτυξη του WebTV και στην Ευρώπη είναι ραγδαία, με τις μεγάλες τηλεοπτικές εταιρείες να επενδύουν στο νέο αυτό τρόπο παροχής τηλεοπτικής υπηρεσίας, αφενός λόγω της ευκολίας μετάδοσής του μέσω των δικτύων κινητής, αφετέρου, ως υπηρεσία του video on demand και του time shifting. Επίσης, επενδύουν και στο περιεχόμενο που παράγουν οι ίδιοι οι χρήστες παρέχοντας τους χώρο.

Εταιρείες όπως το BBC, η ProSiebenSat.1, το RTL, αλλά και η Disney, η Yahoo! η Microsoft και βέβαια η Google με το YouTube, καθώς και εκδοτικοί οργανισμοί, όπως το Spiegel, παρέχουν περιεχόμενο έχοντας μάλιστα κάποιοι από αυτούς και δικές τους πλατφόρμες αναπαραγωγής (webTV players), διεκδικώντας μερίδιο από μια αγορά που τα τελευταία χρόνια διευρύνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Μόνο το 2007, η μετάδοση βίντεο σε υπολογιστές αυξήθηκε κατά 66%.

Πρώτη σε κατανάλωση διαδικτυακών βίντεο ευρωπαϊκή χώρα είναι η Βρετανία με τηλεθέαση, σε μηνιαία βάση, 3 δισεκατομμυρίων βίντεο. Ακολουθεί η Γερμανία με 2,5 δισεκατομμύρια και η Γαλλία με 2,1 δισεκατομμύρια αντίστοιχα.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ




by Γ Μοσχίδης, 02 Feb 2009, Comments(0)


Comments
Διακαίωμα σχολιασμού των ειδήσεων έχουν μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 
 

MKPortal C1.2.2 ©2003-2008 mkportal.it
Page generated in 0.04609 seconds with 15 queries
MKCorporate 1 template by visiblesoul
free counters