Οι νέες τάσεις στις τηλεοράσεις

News->Τεχνολογία->Οι νέες τάσεις στις τηλεοράσεις [ Find ]  
Στείλε το άρθρο με Email Οι νέες τάσεις στις τηλεοράσεις

Οι νέες τάσεις στις τηλεοράσεις


Η οικονομική κρίση έχει "φρενάρει" τη ζήτηση σε όλο τον κόσμο και έχει επηρεάσει, μεταξύ άλλων, την αγορά ηλεκτρονικών συσκευών και ιδιαίτερα των τηλεοράσεων. Οι κατασκευαστές τηλεοράσεων προσθέτουν συνεχώς νέες λειτουργίες στις τηλεοπτικές συσκευές, όπως το "κατέβασμα" ταινιών από το Ίντερνετ και τρισδιάστατες δυνατότητες προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές να αλλάξουν τις παλαιότερες τηλεοράσεις τους.

Η εταιρία ερευνών DisplaySearch προβλέπει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις τηλεοράσεων LCD, που είναι το πιο δημοφιλές είδος, θα μειωθούν κατά 16% το 2009, παρουσιάζοντας συνολικό τζίρο 64 δισ. δολ. Θα είναι ο πρώτος χρόνος που θα σημειωθεί πτώση πωλήσεων μετά το 2000, όταν η νέα τεχνολογία των λεπτών τηλεοράσεων πρωτοεμφανίστηκε.

Οι νέες τάσεις εμπλουτισμού των τηλεοράσεων -που δεν συνεπάγονται μεγάλο κόστος, άρα δεν επιβαρύνουν ιδιαίτερα τον καταναλωτή- διαφάνηκαν στη μεγάλη Διεθνή Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων του Λας Βέγκας στις ΗΠΑ, όπου οι εταιρίες επέδειξαν νέες συσκευές.

Το βασικότερο στοιχείο είναι ότι πλέον αρκετά μοντέλα, όχι αναγκαστικά τα πιο ακριβά, θα συνδέονται στο Ίντερνετ και θα επιτρέπουν στο θεατή να "κατεβάζει" ταινίες. Τέτοιες συσκευές έκαναν το ντεμπούτο τους το 2008, με σχετικά περιορισμένες λειτουργίες, που φέτος πλέον διευρύνονται.

Για παράδειγμα, οι εταιρίες LG Electronics και Vizio ανακοίνωσαν στο Λας Βέγκας ότι μερικές από τις τηλεοράσεις τους θα μπορούν να δείχνουν βίντεο (streaming) από τη σχετική υπηρεσία της Netflix. Η LG ανέφερε ότι η νέα υπηρεσία θα επιβαρύνει κατά 200-300 δολάρια την τιμή κάθε τηλεόρασης. Από την πλευρά τους, οι τηλεοράσεις των Panasonic και Sony θα δείχνουν βίντεο από την υπηρεσία Unbox της Αmazon.com.

Η Yahoo φιλοδοξεί να αποτελέσει τον κυρίαρχο πάροχο για άλλο (πέρα από τις ταινίες) διαδικτυακό περιεχόμενο στις τηλεοράσεις μέσω της υπηρεσίας Widget Engine. Οι Sony, LG, Toshiba και Samsung σχεδιάζουν όλες να λανσάρουν στην αγορά τηλεοράσεις που θα μπορούν να "κατεβάζουν" φωτογραφίες, βίντεο του YouTube και ειδήσεις από το Ίντερνετ μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης.

"Πράσινες" τηλεοράσεις που εξοικονομούν ενέργεια
Παράλληλα, οι κατασκευαστές στοχεύουν σε συσκευές με μικρότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, ελπίζοντας ότι αυτό θα δώσει οικονομικά κίνητρα αγοράς στους καταναλωτές. Η Sony π.χ. εμφάνισε την "πρώτη πράσινη γενιά" τηλεοράσεων LCD, καθώς τα νέα μοντέλα "Eco Bravia" καταναλώνουν 40% λιγότερο ρεύμα σε σχέση με τα περυσινά μοντέλα. Οι Samsung και Panasonic ανακοίνωσαν νέα μοντέλα με ανάλογες περικοπές στην ενεργειακή κατανάλωση, χωρίς να τους δώσουν το χαρακτηρισμό "πράσινα".

Η Samsung προωθεί τη νέα σειρά "Luxia" τηλεοράσεων LCD που χρησιμοποιούν τη νέα τεχνολογία φωτοδιόδων LED (Light-Emitting Diodes) αντί για τις συμβατικές λυχνίες φθορισμού, υποσχόμενη εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά επίσης φωτεινότερα χρώματα και καλύτερο κοντράστ. Πολύ λίγες συσκευές LED υπάρχουν προς το παρόν στην αγορά, λόγω του αυξημένου κόστους τους, αλλά η κορεατική εταιρία δήλωσε, στην έκθεση του Λας Βέγκας, αισιόδοξη ότι "θα δημιουργήσει μια νέα αγορά για τηλεοράσεις LED".

Το 2008 η προσοχή παραγωγών και καταναλωτών στρεφόταν στις μεγαλύτερες και ακόμα λεπτότερες οθόνες, αλλά φέτος το ζήτημα αυτό έχει φύγει από το προσκήνιο. Μια άλλη τεχνολογία, των οργανικών φωτοδιόδων (οργανικών LED ή OLED), υπόσχεται υπερβολικά λεπτές και φωτεινές οθόνες στο μέλλον, όμως προς το παρόν, εν μέσω συγκράτησης της ζήτησης από τους φοβισμένους από την κρίση καταναλωτές, οι εταιρίες δεν βιάζονται.

"Θα πληρώσουν έξτρα οι καταναλωτές για την υπερβολικά λεπτή τηλεόραση σε αυτή την οικονομική συγκυρία; Ακόμα ψάχνω να βρω κάποιον που θα πει ότι η σημερινή οθόνη της τηλεόρασής του είναι πολύ παχιά", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Σκοτ Ραμίρεζ, στέλεχος της Toshiba.

Η τρισδιάστατη οθόνη έρχεται στο σπίτι μας
Όμως η πιο εντυπωσιακή καινοτομία στις νέες τηλεοράσεις το 2009 θα είναι, αναμφίβολα, η δυνατότητα ορισμένων μοντέλων να δείχνουν τρισδιάστατες εικόνες, μια ιδέα που υπάρχει από τη δεκαετία του ΄50, αλλά στη συνέχεια το ενδιαφέρον είχε εξατμιστεί. Εσχάτως έχουν εμφανιστεί αρκετές τρισδιάστατες κινηματογραφικές ταινίες, γεγονός που φαίνεται πως έχει επηρεάσει και τους κατασκευαστές τηλεοράσεων.

"Οι τρεις διαστάσεις θα είναι το επόμενο μεγάλο κύμα στην βιομηχανία καταναλωτικών ηλεκτρονικών", εκτίμησε ο Βου Πάικ, επικεφαλής τεχνολογίας της LG. Η εταιρία του και η Sony παρουσίασαν νέες τρισδιάστατες τηλεοράσεις LCD high-definition, που σε ένα περίπου χρόνο αναμένεται να βγουν στην αγορά.

H ιαπωνική Panasonic δίνει μεγάλη έμφαση στις τρισδιάστατες δυνατότητες και επιθυμεί όλη η βιομηχανία να συντονιστεί καλύτερα για να καταστεί εφικτή η παρακολούθηση τρισδιάστατου περιεχομένου στις τηλεοράσεις. Οι συσκευές ήδη δίνουν τη δυνατότητα στους θεατές, με τη χρήση ειδικών γυαλιών, να βλέπουν τρισδιάστατα, όμως δεν υπάρχουν ούτε δίσκοι DVD ούτε DVD players που να παίζουν τρισδιάστατο περιεχόμενο, όπως επίσης δεν υπάρχει και εκπομπή τέτοιου περιεχομένου από τα κανάλια, επίγεια και δορυφορικά.

Η Panasonic -που παρουσίασε μια τρισδιάστατη high-definition τηλεόραση plasma στο Λας Βέγκας - πρωτοστατεί, ώστε να λυθεί το πρόβλημα, σε συνεργασία με την Ένωση Κατασκευαστών Δίσκων Blue-ray και άλλους φορείς, προκειμένου να τεθούν ενιαίες προδιαγραφές, με στόχο μέσα στο 2010 να κυκλοφορούν στην αγορά σχετικά προϊόντα (δίσκοι, players), που να έχουν τρισδιάστατες δυνατότητες, όπως δήλωσε ο Γιόσι Γιαμάντα, πρόεδρος της Panasonic ΗΠΑ.

Όμως δεν είναι σίγουρο ότι οι κινηματογραφικές εταιρίες του Χόλιγουντ βιάζονται το ίδιο για την τρισδιάστατη τηλεόραση, καθώς η προτεραιότητά τους, σύμφωνα με τον Τζέφρι Κάτσενμπεργκ, επικεφαλής της DreamWorks Αnimation, είναι η διάδοση του 3-D στις κινηματογραφικές αίθουσες. Από την άλλη, η τρισδιάστατη τεχνολογία ακόμα είναι σε εξέλιξη: η εταιρία 3Μ και η συνεργάτης της Τoshiba Matshushita Display Technology παρουσίασαν στο Λας Βέγκας μικρές οθόνες που παρουσίαζαν τρισδιάστατες εικόνες χωρίς την ανάγκη ο θεατής να φορά γυαλιά, χάρη σε ένα λεπτό φιλμ, που αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και στις οθόνες των κινητών τηλεφώνων.

Το περιβαλλοντικό πρόβλημα των παλαιών συσκευών
Στο μεταξύ, οργανώσεις καταναλωτών, όπως η Συμμαχία για Επιστροφή των Ηλεκτρονικών (Electronics Takeback Coalition-ETC), προειδοποίησε ότι οι παλιές τηλεοράσεις, που πετιούνται στα σκουπίδια, απειλούν με μια πλημμυρίδα τοξικών αποβλήτων και κάλεσε τις βιομηχανίες να πάρουν πρωτοβουλίες για την ανακύκλωσή τους. Σύμφωνα με την οργάνωση, οι τηλεοράσεις και οι οθόνες παλιών κομπιούτερ περιέχουν τοξικά υλικά, όπως ο μόλυβδος, που είναι πολύ τοξικά, ιδίως για τα παιδιά.

Υπολογίζεται ότι μόνο στις ΗΠΑ περίπου 100 εκατομμύρια τηλεοράσεις βρίσκονται άχρηστες και πεταμένες σε κάποια αποθήκη σπιτιού, ώσπου κάποια στιγμή να καταλήξουν στη χωματερή. Σύμφωνα με την οργάνωση, ανάμεσα στους κατασκευαστές, η Sony ήταν η πρώτη που εισήγαγε εθελοντικό πρόγραμμα απόσυρσης παλιών τηλεοράσεων, ώστε να μην καταλήξουν στα σκουπίδια, ενώ εταιρίες όπως oι JVC, Mitsubishi και Hitachi επικρίθηκαν ότι δεν έχουν ανάλογα προγράμματα.

SIGMALIVE


by SatWeb, 24 Jan 2009, Comments(0)


Comments
Διακαίωμα σχολιασμού των ειδήσεων έχουν μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 
 

MKPortal C1.2.2 ©2003-2008 mkportal.it
Page generated in 0.0864 seconds with 15 queries
MKCorporate 1 template by visiblesoul
free counters