Διστακτικά τα πρώτα βήματα προς την ψηφιακή τηλεόραση

News->Ελλάδα->Διστακτικά τα πρώτα βήματα προς την ψηφιακή τηλεόραση [ Find ]  
Στείλε το άρθρο με Email Διστακτικά τα πρώτα βήματα προς την ψηφιακή τηλεόραση

Διστακτικά τα πρώτα βήματα προς την ψηφιακή τηλεόραση


77a1_400

12 Νοεμβρίου 2008 | 09:50
Γράφει ο Marketing Week Editor

Διστακτικά τα πρώτα βήματα προς την ψηφιακή τηλεόραση

Μόλις πριν λίγες μέρες άνοιξε τυπικά η πιλοτική φάση της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, χωρίς κανείς από τους πιθανούς πρωταγωνιστές της κλασικής τηλεοπτικής σκηνής να έχει προχωρήσει στην αξιοποίηση των σχετικών δυνατοτήτων. Παρά το γεγονός ότι οι σημερινοί επίγειοι και δορυφορικοί σταθμοί διαθέτουν το σχετικό τηλεοπτικό προϊόν, αλλά και απολαμβάνουν τα σημερινά αξιόλογα διαφημιστικά έσοδα που απευθύνονται στην τηλεόραση, η προσέγγισή τους σε ό,τι αφορά την ψηφιακή τηλεόραση είναι αρκούντως επιφυλακτική.

Αντίθετα, μεταξύ των πιθανών μελλοντικών ανταγωνιστών από την τηλεπικοινωνιακή αγορά παρουσιάζεται αξιόλογη κινητικότητα. Η Forthnet επεκτάθηκε όπως είναι γνωστό στην τηλεόραση με την εξαγορά της Nova, ο ΟΤΕ ετοιμάζεται να μπει και αυτός στην αγορά αυτή με δική του δορυφορική πλατφόρμα και η On Telecoms, η οποία στην περιοχή της πρωτεύουσας παρέχει ήδη δορυφορικές υπηρεσίες, ανακοίνωσε πρόσφατα την αποκλειστική διανομή ενός ακόμα τηλεοπτικού καναλιού, του Foxlife.

Η επιφυλακτικότητα των παραδοσιακών σταθμών είναι χωρίς αμφιβολία εύλογη. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλωστε έχουν να κάνουν όχι μόνο με τις αβεβαιότητες του απώτερου μέλλοντος (που είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την ψηφιακή τηλεόραση σε σχέση με τις δυνατότητες που θα προσφέρει στο μέλλον το γρήγορο internet και στις οποίες θα αναφερθούμε στη συνέχεια), αλλά και με την πραγματικότητα της σημερινής τηλεοπτικής αγοράς, στο ξεκίνημα μιας μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης.

Τα τηλεοπτικά κανάλια καλούνται να πραγματοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις σε μια περίοδο κατά την οποία ξεκινά μια αγνώστου διαρκείας οικονομική κρίση και ενώ ο κλάδος τους επηρεάζεται άμεσα από τις επιπτώσεις αυτής της κρίσης, αφού μέσω των διαφημιστικών εσόδων συνδέεται άμεσα με τις εσωτερικές οικονομικές εξελίξεις. Η δε οικονομική κρίση στην Ελλάδα δεν είναι βέβαιο πόσο θα διαρκέσει, καθώς δεν προέρχεται μόνον από την εισερχόμενη διεθνή κρίση. Όλοι γνωρίζουμε ότι σοβεί εδώ και πολλά χρόνια μια ενδημική κρίση (δημοσιονομική και κρίση ανταγωνιστικότητας), την οποία η ελληνική οικονομία δεν είχε ακόμα ριζικά αντιμετωπίσει όταν χτύπησε το «τσουνάμι» της διεθνούς κρίσης. Επιπροσθέτως η κατάσταση στην Ελλάδα περιπλέκεται από την είσοδο σε μια περίοδο μειωμένων ευρωπαϊκών επιδοτήσεων, τη μείωση του περιθωρίου νέου δανεισμού των νοικοκυριών, μετά από μια οκταετία ευωχίας και τον αρνητικό ναυτιλιακό κύκλο στον οποίο επίσης εισερχόμεθα.

Σε όλα αυτά λοιπόν θα πρέπει να προστεθεί η απειλή του γρήγορου internet, η οποία μακροπροθέσμως (μια που οι επενδύσεις για την ψηφιακή τηλεόραση έχουν κατεξοχήν μακροχρόνιο ορίζοντα), δεν είναι καθόλου αξιοκαταφρόνητη. Άλλωστε το γρήγορο internet έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα. Απευθύνεται στο δυναμικότερο και διαφημιστικά πιο ενδιαφέρον τμήμα του καταναλωτικού κοινού και όταν τελικά ξεπεράσει κάποια κρίσιμα όρια θα μπορεί να προσφέρει τελικά μια πολύ ισχυρή πλατφόρμα για διοχέτευση τηλεοπτικού προγράμματος. Επιπροσθέτως στην πλατφόρμα αυτή ο κάτοχος τηλεοπτικού προϊόντος δεν χρειάζεται να πραγματοποιήσει μεγάλες αρχικές επενδύσεις. Μπορεί να περιμένει να αναπτυχθεί από τους ιδιώτες και από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους το δίκτυο και να εισέλθει σ? αυτό τη στιγμή που ο ίδιος θα επιλέξει. Δεν είναι συνεπώς παράδοξο το γεγονός ότι οι μεγάλες τηλεοπτικές επιχειρήσεις προσεγγίζουν την πρόκληση της ψηφιακής τηλεόρασης με περίσκεψη και σωφροσύνη. Ιδιότητες οι οποίες μετά από όλα όσα συνέβησαν θα εκτιμώνται γενικότερα πολύ περισσότερο στο πλαίσιο της επιχειρηματικής δράσης, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Marketing Week (T. 1216)



by sdtv_GM, 13 Nov 2008, Comments(0)


Comments
Διακαίωμα σχολιασμού των ειδήσεων έχουν μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 
 

MKPortal C1.2.2 ©2003-2008 mkportal.it
Page generated in 0.04584 seconds with 15 queries
MKCorporate 1 template by visiblesoul
free counters